Toată această afacere de milioane de euro a fost finalizată cu ajutorul fostului director general al Autorităţii Navale Române (ANR) Eugen Olteanu.
El a fost numit în funcţie de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Preda, pe 12 septembrie 2012. În aceeaşi zi, Olteanu a semnat un contract de agenţie prin care statul român cedează pavilionul maritim, pentru o perioadă de 30 de ani, firmei Ilvana Holding Limited, înfiinţată cu o lună mai devreme, în Cipru. De la sine putere, după semnarea contractului, Olteanu a decis să-l includă în categoria documentelor secrete.

Povestea a ajuns pe masa procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care au decis neînceperea urmării penale faţă de Olteanu, deoarece contractul nu produce efecte juridice. În schimb, Ilvana a notificat statul român în aprilie 2013 că actul produce efecte, iar neexecutarea obligaţiilor contractuale de către partea română va atrage răspunderea acesteia. Adică, România trebuie să-şi apere pavilionul maritim într-un proces la Curtea de arbitraj de la Londra.
sursa: http://jurnalul.ro
Nu pot sa cred ca este oierul din miorita...el si cu oile! O fi vre un ramasag intre zeii zilei ca al nostru comandat suprem nu va mai urca pe vreo nava romaneasca. Navele militare vor avea pavilion Somalez?
RăspundețiȘtergere