Promovarea non-valorilor a devenit politică mondială, dar ne vom referi în cele ce urmează la România, pentru că aici trăim, aici ne creștem copiii și de la această țară avem speranța într-un viitor mai bun.
De ani buni, promovarea non-valorilor, ca persoane, tendințe sau curente așa-zis artistice s-a transformat, dintr-o chestiune tolerată, într-una ridicată la rang de strategie de marketing, cel puțin atunci când vorbim de trusturile media.
Sub influența acestui fenomen, generațiile tinere sunt pur și simplu supuse unui asediu, unui bombardament psihic continuu, ce are ca scop distrugerea valorilor tradiționale, a elementelor ce definesc acest popor din punct de vedere artistic și cultural.
”Personalitățile” contemporane: femeile ușoare, fotbaliștii și maneliștii
Dacă tinerii scriitori, pictori, sculptori sau alte persoane care activează în zona culturii adevărate nu au absolut nicio șansă pentru a deveni cunoscuți sau pentru a-și promova opera, nu același lucru se poate spune despre pleiada întreagă de personaje care țin primele pagini ale tabloidelor sau pentru care canapelele emisiunilor tv de mare audiență sunt al doilea loc de odihnă după cea de acasă.
Ore întregi privitorului la tv i se transmit informații care nu au absolut nicio finalitate pozitivă în educația să, de la ce ruj folosește pițipoanca X la ce mașină și-a mai cumpărat fotbalistul Y. Evident, unii vor spune că oricine are opțiunea de a schimba canalul pe care este emisă o astfel de informație. Complicat, dacă avem în vedere că cel puțin anumite intervale orare cuprind, indiferent de postul tv ales, aceelasi gen de program.
Problema care apare, în timp, este aceea că, cel puțin la nivelul generației tinere, avalanșa de informații total fără importanță concretă în educația sa, devine singura sursă din care reprezentanții acesteia își selectează temele de discuție.
Mintea tinerilor este abătută de la studiul valorilor reale, ea devenind, involuntar, preocupată doar de elementele care o “inundă” permanent pe canalele care solicită simțurile principale ale fiecărei persoane: văzul și auzul.
Dragi români, nu maneaua este cântul nostru tradional, ci melodiile cântului popular. Muzica populară are și cântece de petrecere și de tristețe și de inimă albastră. Maneaua este o formă clară de subcultură, expresie a unui grup de oameni care vă afișează ostentativ mașinile, ceasurile, lanțurile de aur și casele lor.
De asemenea, nu toate femeile ce se perindă pe la tv trebuie considerate drept etalon de tinerele domnișoare ale României. Unicul ‘talent’ al multora dintre ele este doar acela că schimbă cu o viteză extraordinară paturile bărbaților potenți financiar. Achiziția unui nou ruj de către acestea sau știrea că fie una a slăbit 30 de grame, fie alta este în certuri cu o altă persoană de aceleași îndoielnice caracteristici morale, nu trebuie să reprezinte informații importante, nu sunt elemente care va pot ajuta în dezvoltarea psihică.
Citiți! Bibliotecile și internetul oferă resurse nelimitate pentru dezvoltarea culturală a fiecărei persoane. Promovați valorile românești! Încă mai există expoziții de pictură, lansări de cărți, spectacole de muzică populară, muzee deschise etc. Răspândiți informația! Orice element valoros, cultural și artistic, trebuie promovat, atât în spațiul intim, al familiei și prietenilor, cât și în cel public. Întrebați! Părinții, bunicii, rudele mai în vârstă, oricare dintre aceste persoane va poate ajută să vă deconectați de la avalanșa informațională inutilă căreia îi sunteți supuși.
Care este scopul campaniei de distrugere a valorilor
Avem de-a face cu aceleași grupuri de interese ce doresc ca poporul român să fie ținut în beznă, ca atenția sa să fie abătută spre lucruri superficiale, lipsite de substanță, astfel încât, în decursul a câteva generații, el să nu mai fie capabil să reacționeze la încercările de ocupare și acaparare a resurselor țării.
Un popor lipsit de un set de valori solide, pozitive, care să-i confere încredere, consistență în acțiuni și în atitudini, își va alege prost liderii, doar după criteriul unui populism hrănit cu vorbe goale și va asista neputincios cum devine subjugat în propria țară.
Pe termen lung, efectele vor fi devastatoare. Suntem răspunzători de ce lăsăm moștenire celor ce vin după noi!
P.S.: În mod normal, ne ilustrăm articolele cu fotografii care au legătură directă cu elementele aduse în discuție. De data aceasta, vom proceda invers și vom folosi ilustrații care suprind elemente ale românismului, autentice, antagonice non-valorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu