vineri, 13 septembrie 2013

Ministrule Dan Şova, tu "auriferule", am scris despre tine. Acum te găseşti pe Goagăl? Mă enervezi tot mai mult şi te respect tot mai puţin...

un articol de Valentin Roman

Am lipsit vreo două zile din "peisaj" pe motiv de deplasare la Nadăş, satul retrocedat integral, cu case, ogoare, biserică şi cimitir cu tot unor falşi moştenitori. Dar, mă rog, nu despre acest subiect vreau să vorbesc acum, că este deja mai mult decât clar că pe vajnicii noştri aleşi îi cam doare în dos (cuvântul neaoş "cur" suna prea vulgar, poate, motiv pentru care am ales sa nu-l scriu).

Azi vorbim despre ministrul Dan Şova. Este 3 dimineaţa, vin după un drum de 12 ore Arad-Bucureşti, dar dau oboseala de-o parte pentru câteva minute pentru a mă exprima şi eu, cetăţeneşte şi democratic, în legătură cu acest individ.
Ieri, pe drum, am tastat şi eu pe Goagăl numele Dan Şova, eu l-am găsit, el cică nu se găseşte. Cineva să-l înveţe să dea un enter după ce îşi scrie numele...

Ăsta, adică dom" ministru, potrivit enational.ro, zicea aşa la o conferinţă de presă susţinută ieri: că statul român se va afla într-o poziţie dificilă în cazul în care proiectul minier de la Roşia Montană pică şi Gold Corporation (GD) se cară peste ocean, că GD trebuie luată în serios pentru că este o companie listată la bursa in Toronto şi că, printre beneficiile statului român, în cazul demarării proiectului, se numără şi "2.300 de locuri de munca în primii şase ani şi 900 de locuri de muncă permanente".

A mai zis şi altele, dar haideţi să ne ocupăm, întâi , de primele aceste trei tâmpenii emise de la nivel şi pe bază de ministru care este el ministru.

Nene Şova, o să mă adresez direct ţie, pentru că dacă m-aş adresa cititorilor direct, i-aş jigni, din moment ce ei înţeleg mult mai bine ce se intâmplă decât matale. Cu ce, nenea ministrule, ne-am afla noi, ca stat, într-o poziţie dificilă în raport cu o firmă privată străină şi de ce ar trebui noi, ca ţară, să returnăm banii investiţi pe plaiuri mioritice de GD? Eu, cetăţean al acestei ţări, nu am invitat GD aici, nu le-am cerut să-mi dea vreun ban, nu am ce să le datorez.

E vina ta şi a celor ca tine, politicieni de paie ai acestei ţări, pentru că voi, de la început, aţi închis ochii la o ilegalitate (a se citi articolul cu dezvăluiri AICI).

Ca urmare, ceea ce "mneatale insinuezi este că statul, adică noi, contribuabilii, am fi nevoiţi să dăm câteva miliarde de euro canadienilor, în cazul în care ei se cară de aici, achitând, astfel, şpăgile date de companie unor politiceni români? Ete că io unul nu vreau asta. Sau mai e o variantă, anume aia potrivit căreia GD o să ceară exact banii pe care urma să-i încaseze statul român din exploatare, anume 4 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că tu şi restul găştii nu sunteţi decât preşuri în calea oricărui vorbitor de anglo-saxonă (vezi ameninţarea oficialilor GD AICI). Zic şi io, nu dau cu parul.

Apoi mai zici tu (trec la adresarea cu "tu" pentru că deja, pe măsură ce scriu, mă enervez tot mai mult şi te respect tot mai puţin), că GD asta e ditamai compania serioasă, că doar e listată la bursa din Toronto, ce valoarea ei. Păi bine, ministrule, dar de ce nu spui românilor că Gold Coporation este o companie cu sediu social pe o barcă acostată pe coasta Channel Islands, nişte bucăţele de pământ aflate în Canalul Mânecii? Dacă nu ştii ce a aia, bate pe Goagăl, dar dă şi enter, vei afla că e vorba de nişte insuliţe în fâşia aia de apă dintre Franţa şi Marea Britanie. Păi asta este companie serioasă? Neah, zic io.

Cea mai tare fază e aia cu locurile de muncă. Tu spui răspicat că, reiau citând din inepţiile tale, "sunt garantate 2.300 de locuri de muncă în primii şase ani şi 900 de locuri de muncă permanente". Cred că o să renunţ până şi la adresarea cu "tu" şi o să te "binecuvântez" cu câteva apelative învăţate de la bunică-miu, că deja aberezi într-un mod care ne face să ne îndoim de sănătatea ta mintală.

Potrivit proiectului GD, exploatara minieră ar urma să dureze aproximtiv 16 ani, ceea ce, la câtă matematică ştiu şi io, un simplu absolvent de filosofie,  ar însemna că cei mai fericiţi dintre angajaţi, adică ăia cu contract din prima zi, ar avea de muncă timp de 16 ani, în timp ce restul, ce ar fi angajaţi ulterior, ar avea de muncă mai puţin. Logic, nu? Că e pe bază de scădere. Prin urmare, ce caută formula "locuri de muncă permanente" în exprimarea ta? 16 ani sau mai puţin nu înseamnă permanent, ci temporar.

Ce se va întâmpla după e GD va pleca din România cu buzunarele doldora de aur cu aceşti angajaţi? Habar n-ai, sunt sigur. Dar ar trebui să ştii, că doar tu eşti ministru ăla cu proiectele, adică cu chestii de le gândim şi le punem pe hârtie azi şi mâine pentru a ne fi bine, ca ţară, poimâine, adicătălea pe termen lung.


Alte aiureli marca "Şova"



Hai că mă calmez puţin şi am să-ţi spun Dănuţ, că şi oamenii mai puţin înzestraţi au dreptul la simpatie...Cea mai tare chestie, pentru care te felicit în mod sincer şi pentru care consider că ai merita premiul I la categoria "ză best romeiniăn ministăr of al taims" este declaraţia aia în care zici că tu, ca senator, vei spune "da" la acest proiect, dar că, politic, ai putea să voteze împotrivă, deşi consideri că proiectul este bun.

Deci...stai aşa, cum am zis mai sus, am absolvit filosofia, iar printre materiile studiate acolo se numără şi logica şi metalogica, cea de-a doua fiind, în traducere, "mama lu" logica". Şi cu toate astea, m-ai pierdut, recunosc, m-ai rătăcit total. Dar o să încerc să îmi torn o găleată cu apă rece în cap, să mă "revergorez" şi să-mi explic.

Caricatură sau....nu?
Aşadar tu zici că există posibilitatea ca tu să votezi şi da şi nu în cazul acestui proiect, ambele voturi simultan? Tare faza, merge în Parlamentul României? Nu m-ar mira. Alt scenariu ar fi ăla în care tu, personal, ai vota da, dar vei vota nu, pe motiv de politic.

Păi atunci să-ţi fie ruşine, ministrule, că tu, ca senator, nu ar trebui să urmezi linia şi directiva de partid, ci să-i reprezinţi pe cei ce te-au ales în colegiul unde ai candidat, să-i consulţi, mai ales că avem de-a face cu o chestiune ce ne priveşte pe toţi românii, şi apoi să votezi în funcţie de dorinţa exprimată liber de alegătorii tăi, nu în funcţie de ce îţi dictează vreun tătuc din conducerea partidului din care faci parte.

Din tot ce-ai declarat tu, Dănuţ, în ultimele zile, cu un singur lucru sunt de acord, anume, te citez iarăşi : “proiectul este unul de interes naţional, nu poate fi redus nici la protestatarii de la Universitate, nici la cei de la Roşia". Corect, mare adevăr grăit-ai aici. După logica asta, proiectul nu poate fi redus nici la votul tău, voinţa ta sau directiva pe care o vei primi pe linie de partid. Dacă oamenii din stradă nu contează, atunci nu contezi nici tu.

La final, îţi transmit un ruşinică însoţit de dorinţa mea sinceră de a scăpa cât mai curând de oamenii ca tine din clasa politică. Vreau să te văd vâslind pe Canalul Mânecii către Channel Islands. Îţi dăm noi, românii, un bănuţ de aur, pentru traveresarea Styx-ului când o fi să fie, metaforic vorbind.

N.A.: acest articol trebuie tratat drept un pamflet sau...nu

10 comentarii:

  1. Ești genial, Valentine! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveti dreptate! Am spus si eu azi http://alinbarna.wordpress.com/2013/09/13/nervi/ ...nu vreau sa fiu luat de prost de cei mai prosti din curtea scolii!..

    RăspundețiȘtergere
  3. MA BUCUR CA MAI SANT OAMENI CARE MAI IUBESC ACESTA TARISOARA SI ACEST POPOR GREU INCERCAT!!!!!!! MA UNS LA SUFLET,,,,,,,,,DOAMNE AJUTA!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar trebui sa ripostam mai mult si, si prin alte mijloace decat internetul . Noi scriem aici iar asta nu are nici un efect asupra problemei in sine . Ceva de genu " cainii latra , ursul trece ! "

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa iesim in strada mai multi si sa-i "muscam"!

    RăspundețiȘtergere
  6. Exact asta-i buba ca nu iesim in strada da multiiiiiii oameni buni ca sunt miloane de romanii unde-or fii ei acum ????????????????

    RăspundețiȘtergere
  7. nenorociti astia ar trebui agatati in teapa si expusi in soare acolo la Rosia Montana da de ia minca vulturii dar si ei s-or scirbii de duhoarea de tradare de tara dapai noi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Valentine, ESTI TARE MA BAIATULE!
    FELICITARI, jos palaria in fata ta. ;)

    RăspundețiȘtergere